Wykorzystujemy pliki cookies do poprawnego działania serwisu internetowego, oraz ulepszania jego funkcjonowania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej.
Data publikacji: 31.10.2018 A A A
Teatr Pieśń Kozła pracuje nad nową premierą
INFORMACJA PRASOWA

Powstaje „Anty-Gone TRYPTYK” w trzech zupełnie różnych odsłonach, połączonych w jedno widowisko. To będzie niezwykła fuzja środków artystycznych: ostre brzmienia metalowe, laboratorium antycznej greckiej rytmiki, dynamiczny współczesny balet, kilkanaście pieśni operowych oraz  surowe rytmy bębnów. Bilety w sprzedaży.


W próbach bierze udział łącznie 30 artystów: aktorzy Teatru Pieśń Kozła, performerzy, zawodowi muzycy, wokaliści, śpiewacy operowi, tancerze z całego świata, w tym z Japonii, Niemiec i Włoch, a także choreografka z Francji.


– Można powiedzieć, że będzie to przedstawienie hybrydowe. Łączymy na scenie różne światy artystyczne, ponieważ zależy nam na tym, by pokazać Sofoklesa w pełnej skali i intensywności emocji, uniwersalnych ludzkich doświadczeń i dążeń. Sięganie do źródeł antycznej tragedii zawsze było jednym z najważniejszych tropów w naszych poszukiwaniach, a z myślą wystawienia Antygony noszę się od 20 lat. Teraz wreszcie mamy okazję, by to zrobić, wykorzystując zasobny arsenał środków ekspresji – mówi Grzegorz Bral, twórca i dyrektor Teatru Pieśń Kozła, reżyser „Anty-Gone TRYPTYK”.


Co ciekawe, bezpośrednią inspiracją do spektaklu stał się średniowieczny bęben wikingów. – Okazało się, że to fantastyczne narzędzie do badania rytmiki i muzyki greckiej, a muzyka to klucz do Sofoklesa. W „Anty-Gone” wykorzystamy siedem replik takich bębnów – wyjaśnia Grzegorz Bral.


Najnowszy spektakl Teatru Pieśń Kozła to tryptyk, lecz każda część mogłaby stanowić osobny spektakl. Pierwszy akt - „Siedem bram Teb” - opisuje brutalny świat pokazany z punktu widzenia Kreona. Tę część wypełni ostra, ciężka muzyka, z elementami rocka i jazzu, którą twórcy nakładają na antyczne stopy metryczne.

Druga część, zatytułowana „Anty-Gone”, obrazująca świat z punktu widzenia tytułowej bohaterki, będzie miała zupełnie inny charakter, lekki i subtelny, łączący współczesny balet z operą. Tancerzy poprowadzi wybitna choreografka Melanie Lomoff, występująca na najważniejszych scenach Europy, ale doskonale znana też z Brave Festival.

Finał, najkrótsza, bo tylko 20-minutowa, ale też najbardziej intensywna część spektaklu, to „Ekstaza”. Na scenie pojawią się wszyscy artyści tworzący spektakl. Będzie to zderzenie dwóch światów, pierwiastka męskiego i kobiecego, ale też nieokiełznanych ambicji i materializmu z potrzebą duchowości.

Całość spektaklu, łącznie z przerwami, potrwa ok. 3 godz. 20 minut. Przedstawienie zostanie wystawione na scenie Teatru Polskiego we Wrocławiu.

- Nasza Antygona wymaga większej przestrzeni, to spektakl momentami bardzo głośny, z rozmachem. Z jednej strony, rzucamy w ten sposób rękawicę naszym widzom, przyzwyczajonym do bliskiego kontaktu z aktorami w naszej siedzibie, z drugiej strony, w tym przedstawieniu pozostajemy wierni naszym teatralnym poszukiwaniom - mówi Grzegorz Bral.  

Spektakle premierowe „Anty-Gone TRYPTYK” w wykonaniu Teatru Pieśń Kozła odbędą się 22 i 23 listopada 2018 r., o godz. 19.00. Bilety już w sprzedaży. Spektakl dla widzów od 18. roku życia.

Przedstawienie dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury oraz ze środków Gminy Wrocław.

Partnerem premiery jest Teatr Polski we Wrocławiu.

 

Realizatorzy spektaklu:
Reżyseria: Grzegorz Bral
Dramaturgia: Alicja Bral
Kompozycja I części: zespół pod opieką Radosława Nowakowskiego
Gitara elektryczna: Kamil Abt
Perkusja: Przemysław Michalak
Kompozycja muzyczna II i III części: Maciej Rychły
Aranżacja muzyczna II części: Maciej Rychły i Przemysław Michalak
Choreografia I części: Julien Touati
Choreografia II i III części: Melanie Lomoff
Kostiumy: Alicja Gruca
Scenografia: Robert Florczak i Grzegorz Bral
Tłumaczenia greckich partii I części: Dimitris Varkas
Dźwięk: Waldemar Trzaska
Światła: Wojciech Maniewski
Projekt plakatu: John Weston Group   
Autor rzeźby (plakat): Roland Grabkowski

Podziel się treścią artykułu z innymi:
Wyślij e-mail
KOMENTARZE (0)
Brak komentarzy
PODOBNE TEMATY
Wojownik: premiera już w ten weekend
Teatr Pieśń Kozła we Wrocławiu zaplanował premierowe spektakle ...
23. Międzynarodowe Spotkania Teatrów Tańca
Głównymi bohaterami tegorocznej edycji festiwalu będą artyści ...
24. Konfrontacje Teatralne
Trwa 24. edycja Konfrontacji Teatralnych. Przed nami tydzień ...
„Imię” w Teatrze Studio Buffo
W Teatrze Studio Buffo na stałe zagościła inscenizacja francuskiej ...