Wykorzystujemy pliki cookies do poprawnego działania serwisu internetowego, oraz ulepszania jego funkcjonowania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej.
Data publikacji: 31.10.2018 A A A
Teatr Pieśń Kozła pracuje nad nową premierą
INFORMACJA PRASOWA

Powstaje „Anty-Gone TRYPTYK” w trzech zupełnie różnych odsłonach, połączonych w jedno widowisko. To będzie niezwykła fuzja środków artystycznych: ostre brzmienia metalowe, laboratorium antycznej greckiej rytmiki, dynamiczny współczesny balet, kilkanaście pieśni operowych oraz  surowe rytmy bębnów. Bilety w sprzedaży.


W próbach bierze udział łącznie 30 artystów: aktorzy Teatru Pieśń Kozła, performerzy, zawodowi muzycy, wokaliści, śpiewacy operowi, tancerze z całego świata, w tym z Japonii, Niemiec i Włoch, a także choreografka z Francji.


– Można powiedzieć, że będzie to przedstawienie hybrydowe. Łączymy na scenie różne światy artystyczne, ponieważ zależy nam na tym, by pokazać Sofoklesa w pełnej skali i intensywności emocji, uniwersalnych ludzkich doświadczeń i dążeń. Sięganie do źródeł antycznej tragedii zawsze było jednym z najważniejszych tropów w naszych poszukiwaniach, a z myślą wystawienia Antygony noszę się od 20 lat. Teraz wreszcie mamy okazję, by to zrobić, wykorzystując zasobny arsenał środków ekspresji – mówi Grzegorz Bral, twórca i dyrektor Teatru Pieśń Kozła, reżyser „Anty-Gone TRYPTYK”.


Co ciekawe, bezpośrednią inspiracją do spektaklu stał się średniowieczny bęben wikingów. – Okazało się, że to fantastyczne narzędzie do badania rytmiki i muzyki greckiej, a muzyka to klucz do Sofoklesa. W „Anty-Gone” wykorzystamy siedem replik takich bębnów – wyjaśnia Grzegorz Bral.


Najnowszy spektakl Teatru Pieśń Kozła to tryptyk, lecz każda część mogłaby stanowić osobny spektakl. Pierwszy akt - „Siedem bram Teb” - opisuje brutalny świat pokazany z punktu widzenia Kreona. Tę część wypełni ostra, ciężka muzyka, z elementami rocka i jazzu, którą twórcy nakładają na antyczne stopy metryczne.

Druga część, zatytułowana „Anty-Gone”, obrazująca świat z punktu widzenia tytułowej bohaterki, będzie miała zupełnie inny charakter, lekki i subtelny, łączący współczesny balet z operą. Tancerzy poprowadzi wybitna choreografka Melanie Lomoff, występująca na najważniejszych scenach Europy, ale doskonale znana też z Brave Festival.

Finał, najkrótsza, bo tylko 20-minutowa, ale też najbardziej intensywna część spektaklu, to „Ekstaza”. Na scenie pojawią się wszyscy artyści tworzący spektakl. Będzie to zderzenie dwóch światów, pierwiastka męskiego i kobiecego, ale też nieokiełznanych ambicji i materializmu z potrzebą duchowości.

Całość spektaklu, łącznie z przerwami, potrwa ok. 3 godz. 20 minut. Przedstawienie zostanie wystawione na scenie Teatru Polskiego we Wrocławiu.

- Nasza Antygona wymaga większej przestrzeni, to spektakl momentami bardzo głośny, z rozmachem. Z jednej strony, rzucamy w ten sposób rękawicę naszym widzom, przyzwyczajonym do bliskiego kontaktu z aktorami w naszej siedzibie, z drugiej strony, w tym przedstawieniu pozostajemy wierni naszym teatralnym poszukiwaniom - mówi Grzegorz Bral.  

Spektakle premierowe „Anty-Gone TRYPTYK” w wykonaniu Teatru Pieśń Kozła odbędą się 22 i 23 listopada 2018 r., o godz. 19.00. Bilety już w sprzedaży. Spektakl dla widzów od 18. roku życia.

Przedstawienie dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury oraz ze środków Gminy Wrocław.

Partnerem premiery jest Teatr Polski we Wrocławiu.

 

Realizatorzy spektaklu:
Reżyseria: Grzegorz Bral
Dramaturgia: Alicja Bral
Kompozycja I części: zespół pod opieką Radosława Nowakowskiego
Gitara elektryczna: Kamil Abt
Perkusja: Przemysław Michalak
Kompozycja muzyczna II i III części: Maciej Rychły
Aranżacja muzyczna II części: Maciej Rychły i Przemysław Michalak
Choreografia I części: Julien Touati
Choreografia II i III części: Melanie Lomoff
Kostiumy: Alicja Gruca
Scenografia: Robert Florczak i Grzegorz Bral
Tłumaczenia greckich partii I części: Dimitris Varkas
Dźwięk: Waldemar Trzaska
Światła: Wojciech Maniewski
Projekt plakatu: John Weston Group   
Autor rzeźby (plakat): Roland Grabkowski

Podziel się treścią artykułu z innymi:
Wyślij e-mail
KOMENTARZE (0)
Brak komentarzy
PODOBNE TEMATY
TEATRALNY SYLWESTER Z GWIAZDAMI!
Warszawski Teatr Capitol zagra pięć hitowych komedii w gwiazdorskich ...
Sztuka bez babci
Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu zaprasza na premierową sztukę ...
Teatr Fredry z sukcesem wrócił z Rumunii
Gnieźnieński zespół powrócił z Bukaresztu, gdzie podczas ...
„Rejwach” według Mikołaja Grynberga na scenie Teatru Żydowskiego w Warszawie
„Rejwach” głośna książka Mikołaja Grynberga, nominowana ...