Wykorzystujemy pliki cookies do poprawnego działania serwisu internetowego, oraz ulepszania jego funkcjonowania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej.
Data publikacji: 07.02.2019 A A A
Rusza Nespresso Talents-międzynarodowy konkurs filmowy.Udział może wziąć każdy.
INFORMACJA PRASOWA

Nespresso Talents to międzynarodowy konkurs filmowy organizowany po raz czwarty przez markę Nespresso, który w tym roku odbywa się pod hasłem: We are what we eat. Od 7 lutego do 25 marca każdy może zgłosić swój trzyminutowy film prezentujący interpretację tego tematu i zamieścić go na stronie konkursu. Nagroda główna to 5000 euro i wyjazd na Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Cannes. W edycji Nespresso Talents 2018 film Polki Anny Zoll Heart Therapy zdobył drugie miejsce.


Nespresso Talents to wyjątkowy konkurs filmowy, którego celem jest wyłonienie najbardziej utalentowanych twórców z całego świata. W konkursie może wziąć udział każdy – studenci szkół filmowych i niezależni młodzi twórcy, jak również osoby, które pasjonują się kinematografią. Nespresso szuka ludzi, którzy myślą inaczej, nie boją się przekraczać granic i są kreatywni.


Tematem tegorocznej edycji Nespresso Talents jest hasło: We are what we eat rozumiane jako coś więcej, niż to, co mamy na talerzu. Jedzenie to także zapachy, kolory, to sposób życia, pamięć chwil i miejsc. To część kultury, w której żyjemy lub którą poznajemy. To odkrywanie świata, doświadczenie różnorodności, eksperymentowanie, dbanie o siebie, sprawianie sobie przyjemności, poznawanie pór roku, łączenie się z naturą. Mając na uwadze tak szerokie spojrzenie, interpretacja tematu jest dowolna i pozwala na kreatywne podejście. Konkurs po raz kolejny przesuwa granice tradycyjnego filmowania, stąd zgłoszone filmy muszą trwać trzy minuty i być nakręcone w formacie wertykalnym (9:16).


Poprzez pracę z młodymi filmowcami Nespresso kontynuuje zobowiązanie, aby poruszać tematy ważne społecznie i dokonywać zmian na lepsze. Ogłaszając tegoroczną edycję konkursu pod hasłem We are what we eat marka Nespresso, jako producent kawy najwyższej jakości, akcentuje wagę świadomego żywienia w codziennym życiu.


Warto także dodać, że w edycji Nespresso Talents 2018 film Polki Anny Zoll pt. Heart Therapy zdobył drugie miejsce,  a jego autorka otrzymała 3000 euro. Po sukcesie w Nespresso Talents film dostał się na kolejne festiwale filmowe, m.in. w Meksyku, Australii czy we Włoszech.  Film oprócz  życia festiwalowego  ma także osiągnięcia w przestrzeni społecznej – terapia o jakiej opowiada jest obecnie testowana m.in. w szpitalu przy ul. Polnej w Poznaniu, gdzie film był kręcony. W planach są testy w kolejnych, polskich szpitalach.


Do konkursu Nespresso Talents filmy można zgłaszać od 7 lutego do 25 marca na stronie https://www.nespresso.com/talents. Jury ogłosi shortlistę filmów, które będzie można oglądać na stronie konkursu. Finaliści otrzymają nagrody pieniężne: 5000 euro za pierwsze miejsce oraz po 2500 euro za miejsca drugie i trzecie. Laureaci zwycięskich filmów będą gośćmi Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Cannes, gdzie zostaną oficjalnie ogłoszone wyniki konkursu oraz nastąpi wręczenie nagród. Dodatkowo laureaci konkursu wezmą udział w specjalnej  sesji mentoringowej w Cannes.

Podziel się treścią artykułu z innymi:
Wyślij e-mail
KOMENTARZE (0)
Brak komentarzy
PODOBNE TEMATY
Prezentacja polskich filmów w ramach programu New Horizons' Polish Days Goes to Cannes na targach Marché du Film
W ramach współpracy Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej i Stowarzyszenia ...
Kolejny sukces polskiego kina!
„Krew Boga” - najnowszy film Bartosza Konopki, został zakwalifikowany ...
Gra o tron. 7 rzeczy, które powinniście wiedzieć o serialu /zdjęcia/
15 kwietnia premiera wyczekiwanego, finałowego sezonu "Gry o ...