Wykorzystujemy pliki cookies do poprawnego działania serwisu internetowego, oraz ulepszania jego funkcjonowania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej.
Data publikacji: 01.10.2020 A A A
Ruszyły 25. Konfrontacje Teatralne w Lublinie: zobacz co jeszcze przed nami w ramach Festiwalu
INFORMACJA PRASOWA
Fot. Materiał prasowy

Spektaklem „Mistrz i Małgorzata” w reżyserii Janusza Opryńskiego otworzyliśmy tegoroczną edycję Konfrontacji Teatralnych. Podczas festiwalu zobaczymy jednak jeszcze dwie produkcje, za które odpowiada szef Teatru Provisorium. Przed nami także premiery: nowy spektakl Sceny InVitro i neTTheatre oraz cztery spektakle stworzone specjalnie na Konfrontacje.


Pod hasłem „I co teraz?” kryją się cztery premierowe postpandemiczne spektakle o nadziei. Na specjalne zamówienie  festiwalu przygotują je zaproszeni do Lublina: Anna Gryszkówna, Marcin Liber, Maciej Gorczyński i Jan Hussakowski. Wszyscy twórcy pracują nad swoimi przedstawieniami w takich samych warunkach i na ich przygotowanie mają zaledwie kilka dni. Punktem wyjścia są dla nich wybrane dzieła literatury.

 

Drugim zamówieniem jest „Wyliczanka” — eksperymentalny projekt Evy Rysovej, nawiązujący do jej „Siedmiu kresek” zrealizowanych w ubiegłym roku na tyskim TopOFFestivalu. Przez cztery kolejne dni przedstawienia będą dodawać się same do siebie, odliczając tym samym moment prawdziwej premiery.

 

Z kolei Łukasz Witt-Michałowski przygotował premierę spektaklu „Margules. Nieobecność”, inspirowanego biografią Ludwika Margulesa. To artysta polskiego pochodzenia, który był niezwykle ceniony w Meksyku i stawiany w jednym rzędzie z wielkimi polskimi awangardystami — Jerzym Grotowskim czy Tadeuszem Kantorem.Ponadto zobaczymy „Mały las, krótki sen” w reżyserii Pawła Passiniego na podstawie „Snu nocy letniej” Szekspira. W spektaklu wezmą udział absolwenci Wydziału Teatru Tańca w Akademii Sztuk Teatralnych w Bytomiu.

 

W programie znalazły się też trzy spektakle Janusza Opryńskiego: „Mistrz i Małgorzata”, który otworzył festiwal na dziedzińcu Zamku Lubelskiego, „Wszystko płynie” oraz „Biesy”. Stanowią one trzy akty zmagań z myślą rosyjską na temat ludzkości — trzy spojrzenia na zło i trzy odpowiedzi człowieka na straszne podejrzenie, że to on za nie odpowiada.

 

Tegorocznej odsłonie festiwalu towarzyszy forum „Czas krytyczny / Kairos. Niemożliwe się zdarza”, w którym wybitni humaniści, ludzie nauki i kultury rozmawiać będą z liderami świata biznesu.

Podziel się treścią artykułu z innymi:
Wyślij e-mail
KOMENTARZE (0)
Brak komentarzy
PODOBNE TEMATY
24. Międzynarodowe Spotkania Teatrów Tańca
W dniach 7-15 listopada wystąpi w Lublinie liczna grupa polskich ...
KOCHANE PIENIĄŻKI – NOWA KOMEDIA W TEATRZE CAPITOL!
Anna Korcz, Ilona Wrońska, Mikołaj Krawczyk, Tomasz Schimscheiner, ...
Premiera spektaklu o Ignacym Janie Paderewskim już wkrótce w Warszawie!
Już 10 listopada br. w Teatrze Polskim im. Arnolda Szyfmana ...
XIV Międzynarodowy Festiwal Gombrowiczowski
Jeden z najważniejszych, polskich festiwali teatralnych, w tym ...