Wykorzystujemy pliki cookies do poprawnego działania serwisu internetowego, oraz ulepszania jego funkcjonowania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej.
Data publikacji: 17.11.2020 A A A
Gry komputerowe idą do szkoły
INFORMACJA PRASOWA
This War of Mine, materiały promocyjne 11 bit studios

Czy gry wideo mają dzieciom coś do zaoferowania poza rozrywką? Najwyraźniej tak, skoro gra This War of Mine znalazła się na liście lektur szkolnych. Ale czy nauczyciele i szkoły są na to przygotowane? Jak mają się w tym odnaleźć rodzice? Zastanowimy się nad tym podczas drugiego dnia  festiwalu Games for Impact, który odbędzie się w dniach 8-11 grudnia na gamesforimpact.pl.


To, że gry wideo mogą wspierać edukację, wiadomo przynajmniej od 1971 roku, kiedy Don Rawitsch, praktykant uczący licealistów historii amerykańskiej, pokazał im pierwszy raz The Oregon Trail. Mimo to w dalszym ciągu nie wymyślono, jak włączyć gry do programów nauczania. O tym, z czego to wynika i jak stworzyć odpowiedni system edukacji wspomaganej grami porozmawiają podczas Games for Impact: Vit Sisler, twórca gier Attentat 1942 i Svoboda 1945, używanych przez czeskich nauczycieli historii, Rafał Lew-Starowicz, pedagog do niedawna związany z Ministerstwem Edukacji Narodowej, a także przedstawiciele fińskiej inicjatywy Teacher Gaming.

 

Tworzenie dobrych gier dla dzieci wiąże się z dużą odpowiedzialnością – manipulowanie najmłodszymi odbiorcami, zachęcanie do kolejnych zakupów czy zmuszanie do spędzania długich godzin przed ekranem jest nieetyczne. Jednocześnie nieuzależniające gry nie są dochodowe. Jak połączyć etyczne podejście do projektowania z rynkowym sukcesem? O tym będzie można dowiedzieć się od Raula Gutierreza, projektanta gier dla dzieci z amerykańskiej firmy Tinybop, a także od Wiesława Bartkowskiego, badacza wpływu technologii i designu na człowieka.

 

Organizatorzy festiwalu zaplanowali także dla uczestników warsztaty i sesje praktyczne. Twórcy This War of Mine, gry wpisanej na listę lektur, pokażą nauczycielom, jak wykorzystać ją podczas lekcji.  Autorzy gier, nauczyciele i rodzice poznają historię robota edukacyjnego Photon i dowiedzą się jak mądrze wprowadzać produkty cyfrowe do szkół. Z kolei rodzice będą mieli wyjątkową okazję do konsultacji z Andy Robertsonem, twórcą portalu AskAboutGames, poświęconego odpowiedzialnemu i bezpiecznemu wprowadzaniu dzieci w świat gier wideo.

 

Games for Impact to festiwal gier wideo, które opowiadają o najważniejszych problemach współczesnego świata – zdrowiu psychicznym, nierównościach, konsumpcjonizmie, ekologii, migracjach, ideologiach, fake newsach. Festiwal to szansa na spotkanie się z twórcami gier, nauczycielami, edukatorami, aktywistami, inwestorami i badaczami, a także jedyna okazja aby rozmawiać o tym, jak gry mogą stać się w ich rękach efektywnym narzędziem zmiany społecznej i kulturowej. Główne tematy tej edycji to: gry dla dzieci i szkół, gry promujące empatię i krytyczne myślenie, dostępność oraz współpraca międzysektorowa.

Podziel się treścią artykułu z innymi:
Wyślij e-mail
KOMENTARZE (0)
Brak komentarzy
POLECAMY TEMATY
Margaret Atwood. Słowo to siła – nowy film dokumentalny o poetce i pisarce
Sukces telewizyjnej adaptacji powieści Opowieść podręcznej ...
Dino Galaxy Tennis
Vixa Games informuje, że najnowszy, pełny akcji tytuł Dino ...
„Awantura w mollDurze” w Mazowieckim Teatrze Muzycznym w Warszawie
W gąszczu propozycji dla młodych widzów, teatr zajmuje miejsce ...
Prawie 2500 filmów zgłoszonych na 61. Krakowski Festiwal Filmowy!
Jak co roku, w połowie lutego minął ostateczny termin nadsyłania ...